יום שני, 30 בנובמבר 2009

הציפייה

זה לא אני, זה העולם הנוצרי ותקופת הציפייה שלו - האדוונטוס, התקופה שלפני חג המולד שהגיעה אתמול.

אני גם לא ממש מחכה ומצפה לחג עצמו, כי זה אומר שאבלה אותו עם החמים שלי (שאני מקווה שלא ייקלעו לעולם לבלוג הזה וייעזרו בתרגומון של גוגל כדי להבין מה אני כותבת, כמו שכבר עשתה לי כאן איזו מישהי לא מזמן).

אבל התקופה שלפני החג עצמו היא תקופה מקסימה שבה כל הרחובות וכמובן החנויות מתקשטים באורות מנצנצים, בקישוטים מרהיבים שאני רוצה את כולם למרות שאין לי בשביל מה, והשלג שבטח יחזור (הראשון כבר הציץ החודש לרגע) רק יוסיף לאווירה כי בלעדיו זה לא זה.

בתקופה הזו מתקיימים בברלין ובכלל בכל גרמניה שווקי חג מולד ציוריים ומקסימים עד לחג עצמו. הם פתוחים כל היום, אבל הכי כיף להגיע אליהם בערב כשמחשיך והכל מואר ומנצנץ כאמור, להסתכל בכל שפע קישוטי עצי האשוח שנמכרים בעשרות דוכנים, לשתות יין חם ומתובל כדי להתחמם כי קר שם בחוץ (מאוד!), או לקנות מממתקי החג המיוחדים כמו עוגות זנגוויל (ג'ינג'רברד) וכיוצ"ב.

הנה דוגמה לדוכן ממתקים בשוק בשנה שעברה.


ולי יש סוף סוף הזדמנות לתפור כמה פיצ'פקעס קריסמסיים למהדרין, ובטח להיעזר בטילדה שאלופה בתחום כמו כל אחיה הסקנדינביים, שהוציאה עד כה במיוחד שני ספרי חג מולד.
זו הפעם הראשונה שאני בכלל מתייחסת לחג הזה באופן אקטיבי מעבר ללהתארח ולקנות כמה מתנות למשפחה שכאן.

החלטתי להשתמש בבדים בצבעי קריסמס המסורתיים - קרי אדום, ירוק ולבן (או זהבים, כסופים ושאר נוצצים), אבל בגלל שהשילוב הזה ירוק-אדום, במיוחד זה הכבד של חג המולד, שנוא עלי, התעלמתי כמעט מהירוק והלכתי רק על האדומים ( ורימיתי עם ורוד כהה מדי פעם:)

הדבר שהכי רלוונטי לתקופת הציפייה הוא האדוונט קלנדר, זהו מעין לוח שנה שנהוג לחלק כאן לילדים כדי שיוכלו לספור את הימים מה-1 בדצמבר ועד לערב חג המולד המצופה והמיוחל ב-24 בדצמבר.

בלוח יש כיסים או חלונות, כשבכל אחד מהם מחביאים מתנה קטנה או ממתק שאמורים להיפתח כל יום בתאריך שמצוין על החלון, כאמור עד החג.

הלוח הזה יכול להעשות מכל מיני חומרים, והילדונת תקבל כנראה כרגיל מסבא וסבתא לוח מסחרי קנוי של פליימוביל (שנה שעברה זה היה בנושא פיות, השנה היא רוצה של שוטרים, אייקון המום).

אני שמנסה לחנך אותה שיש עולם מעבר לפלסטיק הצבעוני, הייתי חייבת לתפור לה אחד כזה למגינת לבה (אין סיכוי להתחרות מול פליימוביל, והיא חוששת שזה במקום:).

אחרי התלבטות תפרתי כיסי טלאים שונים על בד פשתן קרמי. אם הייתי בוחרת בבדים חלקים ובהירים זה יכול היה לשמש לדעתי כמתלה כיסים לכל השנה, לדחוף בו ציורים למשל וכו',
אבל הלכתי כאמור על הצבעים המסורתיים והרשיתי לעצמי להתפרע עם קישוטים וקשקושים קטנים על כל כיס, וכל האדום-אדום הזה לא יבוא לי טוב אחרי החג, אז המתלה יאופסן עוד חודש עד לשנה הבאה.


הדבר הזה גדול וכבד כמו שמיכה, וזה עוד לפני המתנות שבתוכו.

הנה תקריב על כמה מהכיסים.


ועכשיו היה צריך לקנות 24 מתנות קטנות כדי לשים בכיסים. פה כבר נטשתי את העקרונות שלי והלכתי על שמונצס מפלסטיק וחבריו כדי לשמח את לבבה.


ארזתי אותן


והכנסתי לכיסים שהתעוותו קצת מכל הכובד הזה.

וחלקים מקרוב




סלחו לי על התמונות הצהבהבות משהו, ככה זה כשאין כבר אור שמש טבעי בבית ותנאי צילום.

ואיך אפשר בלי גרבי חג המולד של סנטה קלאוס, שפה בכלל קוראים לו ניקולאוס או סתם "איש חג המולד". הם ישמשו כשקיות למתנות למשפחה בחג עצמו.

השניים הארוכים והסולידיים מבדי כותנה ופשתן לחמותי וגיסתי שיחיו, ואת גרבי הלבד הצמרירי עם האפליקציות - תפרתי לילדות. עכשיו צריך למצוא מתנות שיתאימו לגודל הגרביים, מזל שגרבי הצמר נמתחים...

בזמן אמת הם צריכים להיות תלויים על איזה אח בוערת ליד עץ חג מולד מפואר ומפונפן, כחלק מסצינה קריסמסית חלומית, אני הסתפקתי בבימוי צנוע של נר חמים על מדף;-)



אפליקציות המלאכיות מספר חג המולד הראשון של טילדה, שלמרבה ההפתעה הוא נורא עגמומי וקודר בצבעיו ולא מזמין בעיניי, כנראה לפני שגילתה את העולם הפסטלי המתקתק והמעודן שכ"כ מזוהה איתה היום.



השתמשתי בקצת אבקה זהובה לכנפיים שינצנצו קמעא, ובצמר עם נגיעות זהב לשיער כיאה למלאכיות.


ומקרוב - ברווזון המלאך שאמור לשמש כקישוט לעץ שאחלק להם יחד עם עוד כל מיני קישוטים תפורים אחרים שאעלה כאן בהזדמנות בסמוך לחג.


אין ספק שהגויים האלה יודעים לחגוג בהוד והדר. חנוכה שמח שיהיה לנו!

10 תגובות:

  1. איזה יופי!!!!!!!!
    כמה השקעת! WOWW
    וכיף לה לקטנטונת....
    התלהבתי מאוד גם מהאפליקציות - אוהבת אותן,
    ויודעת מה עוד? נייר העטיפה הלבנבן עם הורדים עשה לי טוב בלב
    כיף לראות שוב עבודות שלך!!!!!!

    השבמחק
  2. מיתלה הכיסים ממש מדליק.
    רעיון יפה למתנה .הילדונת שלך בטוח תזכור לך את זה לטובה כשתתבגר .
    שיהיה לך חג שמח.

    השבמחק
  3. הכל כל כך יפה! עשית לי חשק להיות הילדה שלך... :-) איזה כיף זה הלוח עם כל המתנות!
    שיהיה חג שמח וחמים ובעיקר משפחתי ונעים.

    השבמחק
  4. אין עלייך. כרגיל. הכל הורס !
    והאפליקציות טילדה האלה נהדרות!
    והאור הצהוב דווקא מתאים לאווירת החג.

    השבמחק
  5. אחת העבודות המגניבות והשוות שראיתי...! ממש עושה וואו ונראה לי אושר גדול בתור מתנה.
    לא חושבת שהייתי גונזת את זה אחרי קריסמס, זה לא נראה כל כך קריסמסי בכלל!
    מקסיםםם...

    השבמחק
  6. ועל זה נאמר..היה שווה לחכות...
    אז נכון שהחג הזה (וכל שאר החגים) כבר מזמן ממוסחרים ומלאים מרצ'נדייז, אבל יש משהו כ"כ יפה בזה, שזה ממש לא פסול בעיני.
    עשית לה מתלה מקסים, שווה לאמץ את זה לפני יומולדת או כל אירוע אחר חשוב, הגרביים גם מקסימות...
    תפני יותר זמן ליצירה, שנוכל להתעלף קצת יותר...
    מרי קריסמס....

    השבמחק
  7. תודה בנות, ועדי - באמת אחלה רעיון למשהו דומה לקראת יומולדת למשל או כל אירוע שרוצים לספור את הימים לפניו בהתרגשות ולקבל על הדרך מתנות קטנטנות.

    באמת חשבתי לשלב ו"לגייר" את הלוח שיתאים גם לחנוכה, עד האמצע שלו באמת חנוכה יגיע השנה, ואז גם המתנות ישמשו כדמי חנוכה.
    לגבי היומולדת זה לא הכי יעיל עם הילדה הנוכחית והלוח הזה - זה עוד 3 ימים:)

    השבמחק
  8. תמיד שווה לחכות לתוצרים שלך. הלוח משגע ובעיני ממש לא קריסמסי-מעודן ויפה.כמובן גם שאר הדברים. ובקשר לזה שהיא אוהבת רק פלסטיק-חכי קצת עוד יהיו לך הזמנות ממנה. חג שמח!

    השבמחק
  9. הי. העבודות מהממות..
    האם ניתן להזמין דרכך ולרכוש כמה מהן?

    השבמחק
  10. גם האחיינים שלי בני החמש לא מוכנים לקבל שום דבר ליום הולדת למעט פליימוביל. ואני שמרתי את הפליימוביל מהתקופה שהיינו ילדים אז חשבתי שהם ישמחו לקבל אותו אבל לא! הם רוצים רק את החדשים :)

    השבמחק