יום שישי, 18 בפברואר 2011

צמר צמר לך

זה הולך להיות פוסט  די קצר עם מינימום תמונות, לגבי הטקסט לא מתחייבת...

אפשר להגיד בשמחה שנפטרתי מפוביית המסרגות. טוב, זה לא מדויק, כי בשתי מסרגות אני עדיין לא נוגעת ולא נראה לי שזה יקרה בקרוב מחוסר עניין, והשבוע כשרצתי נלהבת לקנות מסרגת קרושה ממש עבה, קניתי בסוף בטעות בגלל האריזה הזהה איזה זוג מסרגות שמנמוכות, עגלגלות משהו ונורא משונות, שחבל שלא צילמתי כי הייתי שמחה להבין (סתם תאורטית) מה עושים עם הדבר הזה. ורק לאחרונה בכלל גיליתי שיש בעולם גם מסרגות מחוברות, ואלו נראות לי הכי מפחידות.

אז כן, כולה התגברתי על החרדה מהקרושה הפשוט, שדווקא כילדה השתעשעתי בו, אבל כמו עם כל שפה שלא משתמשים בה, לא זכרתי שום כלום. מי שעוקב אחרי הבלוג ראה אולי את הפאה שסרגתי בזמנו לבובה בובולינה, ורק עכשיו כשאני מבינה משהו בעמודים "אמיתיים", אני מבינה כמה חינטרשתי שם והמצאתי, ורק בגלל המוהייר השעיר עם השוונצים שמסתיר תכלס את תפרי הקרושה - לא רואים את הפיאסקו.

אז הדבר הראשון שקירשטתי הוא כובע לבובי הקטנה שלי.  לצערי בספרים שקניתי לא ממש מתייחסים לכובעים או משהו עגול כזה שיכול היה לעזור לי, וסה"כ הם באמת מיותרים כי ברשת יש הכל, אבל עובדה שרק בזכות הספרים והאיורים הברורים מקרוב, הצלחתי להתגבר על הפחד והבלגן שהיה לי בראש ולהבין לפחות את כל ענייני העמודים השונים וכו'.

הכובע לא חף, כמובן, מטעויות. פרמתי אותו 3 פעמים כי אף פעם הגודל לא התאים לה (היא שונאת כובעים בפרנציפ וזורקת אותם ברחוב לפעמים גם במינוס 10 מעלות, אז שתרשה לי בבית למדוד לה? פחח). ולא השתמשתי באיזו הדרכה ספציפית עם מידות וכו', פשוט זרמתי (ופרמתי...).


אז כן, הוא יצא בסוף מין שילוב בין כובע טבחים קצר וכובע של דוסית מהוגנת ;-) הדובדנים נראים יותר כמו עגבניות שרי, וממש לא התכוונתי להחליף באמצע "דוגמה", פשוט התבלבלתי באמצע הסריגה (בהפסקות כהרגלי, איזה שבוע ומשהו) בין צד ימין לשמאל שלו במקום להמשיך לסרוג באותו הצד, וזה מה שיצא, כאילו דוגמה... חדות העין בטח ישימו לב לחורים קטנים ופה ושם חוסר אחידות, אבל היום, שבועיים אחרי, אני כבר הרבה יותר "מומחית" ויודעת מה היו הטעויות הירוקות שלי אז במיוחד במעבר בין השורות (? לא שולטת בטרמינולוגיה בעברית). ובכ"ז אני מתמוגגת כשהיא חובשת אותו, ומאז בכלל עלה מפלס החיוכים והמלמולים שהיא מקבלת מעוברים ושבים פי 80:))

ואחרי הכובע הפצפוני הזה עיניי הגדולות ישר רצו פוף! חיפשתי המון אחרי צמר ממש ממש עבה, גיליתי שלא קל למצוא כזה, מקסימום עובי של מסרגה 12 וגם זה בקושי. הזמנתי מהאינטרנט שלל צמרים עבים יחסית, אבל משההזמנה בוששה לבוא ודגדגו לי נורא האצבעות, רצתי לחנות צמר בעיר וקניתי צמר פחות עבה "לבינתיים". העסק הזה מאוד לא זול כשמדובר בצמר אמיתי, ולפוף הזה השתמשתי בערך ב- 10 חבילות, כך שהוא לא יצא נורא גדול כמו שפינטזתי.

השתמשתי בצמר מרינו (עם מעט משי), היה לי מאוד נעים לעבוד איתו אבל לצערי הרכות שלו היא בעוכריו כשמדובר במשהו כמו פוף, הכיסוי לא נורא קשיח וקשה ככה לייצב את המילוי שבתוכו שישמור על הצורה נוקשה ויפה לעין.



ועוד כמה זוויות, כשהוא ניצב ליד פוף בליבוד רטוב (קנוי, קנוי, הלוואי שפעם אתגבר גם על הפחד מהאומנות המקסימה הזו).

לא, הרצפה לא מלוכלכת, היא סתם זקנה בת 100 (והחוט חשמל שם בכלל מציק לי בעין)
 

בייבי פוף ואחיו

ועכשיו אני מדמיינת לי צי של פופים בסלון. כאמור התובנה העיקרית שלי שעדיף להשתמש בחוט קשיח כלשהו, שיעמוד יפה ויציב כשהפןף ממולא. אז לפני שאחזור לצמר העבה ממש שטרם הגיע, בפעם הבאה אנסה לסרוג אחד מחולצות טריקו שאגזור או סתם בדי טריקו, כמו זה שמצאתי אצלי במקרה (לא סגורה על זה שהוא ממש טריקו, אבל יש לו תכונות דומות של גמישות וכו'). רוצה הפעם פוף עם עמודים/תפרים שמנמנים יותר וחזקים.

התחלתי לחתוך את הבד, כרגע זו נראית ערימת סמרטוטים אבל מקווה שיצא מזה בקרוב איזה מיני-מיני פוף.





18 תגובות:

  1. בגדול, התגברת על הפוביה!בענק! הכובע והפוף מקסימים ביותר, והאפרוח עוצרת נשימה!
    הדס

    השבמחק
  2. אני פעם ראשונה בבלוג שלך. איזה יופי!! הכל יפה!!! במיוחד הילדה המהממת...אין דברים כאלה ועם הכובע המדהים זאת פשוט פרסומת!!! גם הבית שלך נראה מקסים ואהבתי את השולחן הירוק. הייתי שמחה לקבל הסבר על סריגת פוף אם בא לך. המון תודה. אני הולכת לחפור בבלוג שלך עכשיו

    השבמחק
  3. תסלחי לי שאני הולכת להתעלם מענייני פוביות ועניינים ולהתעלף מהפצ'לושית המאממממממת הזו שאי אפשר שלא להעשות שלוליות למראה התמונה שלה עם הכובע (המהמם! בעיקר עם הקישוט הזה, אבל העיניים... יא ווארדיקי).
    עוד.

    השבמחק
  4. זהב! כמו כל דבר שאת נוגעת בו. נמסתי מהעניים והלחיים של הבובולינה הקטנה.

    השבמחק
  5. אויי איזה מקסימה הבובה הקטנה שלך ממש דוגמנית. והכובע פשוט הולם אותה.
    וכיף לך שאת כבר אחרי שלב הפוביה

    השבמחק
  6. ממש סורגת מדופלמת את. הכובע מטריף, אני לא רואה בו לא חורים ולא נעליים - יצירת פאר. הלוואי עליי כזה כובע. והפוף הזה - אליפות. מאסטר פיס. בהחלט מעורר השראה - גמני התחלתי עכשיו להתמודד עם ענייני הקרושה לראשונה. לגביי הדובדבנים - אני שולחת לך מסר תפוזי. :-)
    יופי של פוסט - ולאכול בשני ביסים את הקטנה שלך. מהממת.

    השבמחק
  7. אלופת העולם!
    מדהים. כמו כל דבר שאת נוגעת בו. וגם התפאורה מרשימה ביותר. והפצ'ולה - בכלל הורסת. אין מילים.

    השבמחק
  8. תודה בנות ודורית - לסרוג סתם עיגול את יודעת? בעיקרון סרגתי עיגול שטוח, הגדלתי והגדלתי עד השלב שהחלטתי שמספיק ואז כמה סיבובים בלי להגדיל יותר (כמו שסורגים כובע נניח) ובשלב מסוים מתחילים להקטין את העיגול בדיוק הפוך מהספירה שעשינו בהתחלה בהגדלה. עד לסגירה של הכדור שיצא (כמובן למלא בשלב מסוים).

    השבמחק
  9. הכובע כל כך מתוקקק
    והדודבנים מוסיפים המון!!
    הלוואי ואני כבר אגיע לשלב של אחרי הפחד ממסרגות..

    השבמחק
  10. כמה מהמם הבלוג שלך, והילדה הדוגמנית הזאת. כיף, כיף לראות כל פעם שיש עדכון ברידר.

    השבמחק
  11. אוי אוי אוי כזה דבר עשית מסריגה ראשונה???? איזה מהממם! הכובע והילדה כמובן דוגמנית אמתית..
    כיף לראות שיש ממך פוסט!
    תהל טלאים

    השבמחק
  12. ממליצה בחום לעבור לטריקו :-)
    חוט עבה, נוח וחזק. הרבה יותר זול.
    שווה לחפש, אולי אפשר לקנות אותו אצלך באזור במקום לגזור לבד.
    מניסיון, לפוף סביר, צריך 2-3 קילו טריקו.
    http://www.tapuz.co.il/blog/ViewEntry.asp?EntryId=1900714
    :-)

    הפוף צמר שלך מקסים.
    ופוף בליבוד רטוב לא ראיתי עד עכשיו.
    יש לך אולי קישור למקום שבו ניתן לראות עוד כאלו? אני אפילו לא יודעת איפה להתחיל לחפש.

    השבמחק
  13. יולי - הפוף שיש לי הוא של אמנית הטקסטיל הזו מדרום אפריקה http://www.roneljordaan.com/
    תראי איזה דברים מדהימים היא עושה. יש כל מיני פופים בסגנון חלוקי נחל כאלה של מעצבים שונים, היא היתה החלוצה לפי מיטב ידיעתי

    השבמחק
  14. הבלוג שלך מקסים
    בבקשה תחזרי לרשום עוד פוסטים, (בנתיים ממשיכה לעקוב) :).

    השבמחק
  15. הנה משהו טוב שיצא מהמעבר הזמני (מבחינתי שיהיה קבוע) לתפוז - גיליתי את הבלוג שלך :-)
    עוד לא התעמקתי, רק רפרפתי על התמונות.
    בדיוק התלבטתי מה יהיה פרויקט הסריגה הבא שלי, עכשיו כשגמרתי עם נעלי הבית לכל המשפחה (כמעט גמרתי. אבל הערב יש ערב פרויקטים וקשקשת ואני צריכה להתקדם).
    מכיוון שגיליתי מקור לצמר (גולמי. די מטונף...) ומכיוון שיש הרבה חוטים שמחכים לגאולה וכל עוד הם לא ורוד מנצנץ הם כשרים בעיני, נראה לי שאני מתחילה לסרוג פוף... אעבוד עם שניים-שלושה חוטים יחד בשביל החוזק והיציבות. מעניין איך יצא...

    תודה על ההשראה :-)

    השבמחק
  16. הפוף מקסים! אפשר בבקשה לקבל את המתכון? :)

    השבמחק
  17. ניראה מקסים, אשמח לקבל הוראות כיצד לסרוג אותו.

    ברור לי שמהחצי סורגים אותו הדבר רק הפוך .

    השבמחק
  18. האם יש למישהי הוראות סריגה לפוף בשתי מסרגות

    השבמחק