יום שבת, 17 באוגוסט 2013

שמלות של שבת (ועוד קצת)

 אחרי תקופה ארוכה של סריגה בלבד, התחשק לי מתוך געגועים כפולים לתפור שמלות לבנות שלי שבילו בדיוק את חופשת הקיץ הרחק אצל סבא וסבתא.




אז למדוד לא ממש יכולתי, ותפרתי די על עיוור את השמלה של הגדולה. פשוט גזרתי חולצת טריקו פשוטה שלה שיושבת עליה בול וממנה העתקתי ויצרתי את הגזרה של החלק העליון, כשהחלק התחתון הוא חתיכת בד גדולה עם כיווצים.

הנה היא מתנופפת לה ברוח (קשה לי לצלם בגדים תלויים, נו, התלוננתי על זה מספיק)
































כמובן שאחרי שהכל הלך חלק ודאגתי לגימורים יפים בפנוכו ולעבודה נקיה אחרי כ"כ הרבה זמן שלא נגעתי במכונה, בדיוק בחלק הסופי, לולאות הכפתורים, מכונת התפירה מוכת האבק שלי החליטה שאת זה היא כבר לא יכולה לעשות, ואת כל הבלגן ומסות החוטים שהתחרבשו לי מאחור אי אפשר לתאר במילים וגם לא ממש לפרום...   יחסית זה נטמע בדוגמה של הבד ;-) וגם הכפתורים הגדולים מסתירים, אז התעלמתי מהמפגע בלית ברירה והשארתי את זה כך.

 
מאחורה

























קצת פרטים מקרוב: הקישוטים על הצווארון והשרוול



















































החגורה























בד שיפון מתחת למכפלת























והשמלה השניה של הקטנה - גזרת A בסיסית לפי שמלה קיימת, וקפלים בחזית ע"פ ההדרכה מכאן























הקפלים מקרוב עם תפרי הסמוקינג הידניים























מאחור




בד שיפון עם נקודות בולטות בתחתית
























טא-דם!

 





















חגיגיות:)




ונישאר בפרטי לבוש רק קצת אחורה בזמן לחורף הקודם (שתיכף יחזור לכאן...), ואחד הדברים הראשונים שסרגתי ב- 2 מסרגות - צעיף לגדולה עם קישוט פרח קרושה.






































































ונמשיך במנהרת הזמן לאחד הדברים הבודדים שתפרתי השנה, פוף לבנות


























ועוד פוף עתיק, הפעם בקרושה, אבל שעבר תהליך של "ליבוד" במכונת הכביסה לפני המילוי (נסרג בצמר שמתלבד), כך שהפך לגוש קשיח אבל דוגמת העיניים של הסריגה נשארה. לצערי נגמר לי הצמר הבהיר לקראת הסוף, לכן דחפתי לשם בסיום כמה שורות צבעוניות מחוטים שהיו לי. לא אהבתי כ"כ את השילוב הזה, אבל ברגע שליבדתי את זה כאמור במכונת הכביסה, כבר אי אפשר לפרום!

הפוף יכול לעמוד, לפי מצב הרוח, על הבסיס הרחב




























או על הראש שלו:)



























ועוד קצת קרושה לבית - אהיל מחוטי טריקו


ויהי אור

























סלסלה שסרגתי לחברה לחג השבועות (ממשיכים בהיסטוריה...)























 ארנבון לתינוק שנולד עם שמיכה מינאטורית
























כרית אפורה בקרושה, וכרית טורקיז ב- 2 מסרגות, שתיהן מחוטי טריקו















































החלק האחורי של הכריות הוא מבד תואם (העצלנות שבלסרוג עוד צד;-)












































 שטיחון קרושה קטן לאמבטיה, שוב מחוטי טריקו כמובן
























 ושטיח גדול שסיימתי בדיוק היום, לפינת מטבח הצעצוע























בחוט הכחול שבמרכז יש נקודות לבנות, שהתעוותו קצת בסריגה





















































השפית בפעולה
























את הכובע והסינר המסמורטטים (והכפפות) תפרתי לאחותה הגדולה לפני כמה שנים ליומולדת 4, כלומר תפרתי כאלה לכל ילדי הגן במסגרת יומולדת שפים צעירים שעשינו. פעם הייתי באטרף של תפירה, היו ימים...




































וקצת מנוחה עד הפוסט הבא...





11 תגובות:

  1. וואו!!
    כל כך יפה
    הצבעים, היצרות.
    משרה נעימות גדולה
    מקסים!

    השבמחק
  2. אויש אויש אויש! מעלף! באמת לא יפה שאת מחכה כל כך הרבה בין פוסט לפוסט.
    הכל הורס!! הגימורים שלך מחרפנים (האוזניים של הארנב למשל), הסמוקינג מושלם והכי הכי מהממות הבנות! וענקיות כבר!

    השבמחק
    תשובות
    1. הו, שלום לך, כיף לראות אותך:) ותודה!

      מחק
  3. העבודות שלך מקסימות
    הבנות שלך מתוקות
    אבל חייבת להעיר על התמונה שלהן ישובות על הריצפה.
    זהו בלוג ציבורי עם גישה לכולם ויש משהו חושפני מדי בתמונה הזו

    השבמחק
    תשובות
    1. הממ, אני לא כ"כ מתרגשת ממחשבות על סוטים אנונימיים-וירטואליים ובטח לא מקצת תחתונים מבצבצים על ילדה בת 3, אבל בכ"ז לקחתי לתשומת לבי את ההערה והסרתי את התמונה. תודה:)

      מחק
  4. הכל מהמם!
    פשוט מארץ האגדות.
    :)

    השבמחק
  5. וואו כמה הן גדולות כבר! ויפות כאלה! ונראה לי שבעינייני גימורים יש מספיק כאלה שהיו מתחלפות עם הגימורים ה"איומים" שלך.

    השבמחק
  6. מהמם, אני לא יודעת בדיוק על מה את מתלוננת:), אשמח אם תתני הסברים כיצד עשית את השמלה מטריקו

    השבמחק
  7. את מתכוונת לשמלה הוורודה הקטנה? (פשוט אין כאן שמלות מטריקו, שתיהן מבדי כותנה). אז כאמור, הגזרה היא גזרת A שאת יכולה למצוא בטוח מלא הדרכות ברשת (אני העתקתי משמלה "אמיתית" שיש לה). ולאיך לעשות את הקפלים נתתי לינק עם הדרכה. ותודה לך ולשאר המגיבות:)

    השבמחק
  8. FAB. את נהדרת. והבנות.... אוף - ענקיות ! ומשגעות . איזה כיף שהדס התקשרה אליי והפנתה אותי לפה.

    - ממש השראה !

    השבמחק
  9. אני לא יודעת מאיפה להתחיל!!!
    מזה שהבנות כל כך גדלו מאז התמונות האחרונות שראיתי...או מזה שהן יפהפיות. או אולי מזה שאמרת שלא יעברו שוב 20 שנה בין פוסט לפוסט ..... או מזה שאת מ ד ה י מ ה !! מה זה התפירה המהממת הזו? כמו בחנויות לתפירה עילית!! מדהים!
    גם כל הסריגה משגעת.
    בקיצור, את מלכה , הבנות נסיכות ואני מחכה לפוסט הבא!!!

    השבמחק